Захист прав споживачів: важливі аспекти та поради

Захист прав споживачів: важливі аспекти та поради

Кожна людина хоч раз в своєму житті зіштовхнулася з неякісним надання послуг, непрофесійним обслуговуванням чи отриманням певних товарів неналежної якості. В таких випадках ми є споживачами, тому відносини щодо придбання, замовлення та використання певної продукції для особистих потреб підпадають під сферу регулювання законодавства про захист прав споживачів.

Способи захисту порушення прав споживачів

Є два визначених способи захисту порушених прав споживачів: позасудовий та судовий. Позасудовий спосіб характеризується безпосереднім зверненням до продавця (надавача послуг) або поданням скарги до контролюючих органів.

Судовий спосіб полягає у зверненні з позовною заявою до місцевого суду. Необхідно зазначити, що відповідно до чинного законодавства позивачі, які є споживачами при поданні позовної заяви, звільняються від сплати судового збору.

Оскарження порушених прав споживачів

Коли споживчі права порушуються, одразу виникають питання: куди телефонувати  щодо захисту прав споживачів? Куди подавати скаргу про захист прав споживачів?

При наданні відповіді на дані питання, потрібно враховувати під правове регулювання яких саме контролюючих органів підпадає сфера порушених відносин.

Найчастіше порушення виникають щодо завищення цін, продажу неналежної якості товарів або ж порушення норм санітарного законодавства. В таких випадках необхідно звертатися зі скаргою до Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів  (Держпродспоживслужби).

При цьому необхідно не забувати про гарантійний термін, впродовж якого товар неналежної якості підлягає обміну або ремонту.

Якщо ж порушення виникають у сфері фінансових послуг, банківської діяльності – необхідно звертатися до Національного Банку України.

Варто зазначити, що на сьогоднішній день зростають випадки інтернет-шахрайства, порушень правил торгівлі або ж присутнє явище недобросовісної конкуренції у сфері здійснення господарської діяльності, де також порушуються права споживачів. Однак у даному випадку необхідно звертатися щодо захисту прав споживачів до органів Національної поліції України.

Поради щодо захисту прав споживачів

Якщо ви хочете зробити все можливе для відновлення ваших порушених прав як споживача, найкраще звернутися за юридичною допомогою до адвоката в Одесі, який достеменно володіє законодавством, здатний надати поради щодо захисту прав споживачів та побудує правильну стратегію розв’язання вашої ситуації. Послуги адвоката передбачають надання висококваліфікованої юридичної допомоги та супроводу справи в судовому процесі.